Embed HTML not available.
آذر

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی یا درمان با کربن دی اکسید یک روش بدون جراحی برای درمان سلولیت، سیاهی زیر چشم و ترک پوست است. افرادی که با این روش درمان می شوند دچار بهبود در گردش خون، کشش و الاستیک پوست و بهبود چروک های عمیق می شوند. هم چنین این روش سبب اصلاح کلاژن و نابودی چربی های انباشته شده می شود.

به علاوه این روش می تواند سبب کاهش حلقه دور چشم به وسیله افزایش خونرسانی شود. هم چنین بعضی پزشکان از این روش برای درمان آلوپسیایی که به علت عدم خونرسانی ایجاد می شود، آرتریت، سندروم رینود و اختلالات نعوذ نیز استفاده می کنند.

در درمان سلولیت و کاهش چربی های انباشته این درمان نسبت به دیگر روش های درمانی ساده و بی خطر تر است و به روشهایی مانند لیپوساکشن ترجیح داده می شود.

رفع تیرگی چشم

مناطق درمان با کربوکسی تراپی

• صورت
  • زیر چشم
  • گردن
  • شکم
  • بازو
  • پا
  • باسن

درد و ناراحتی در حین کربوکسی تراپی

کل این فرآیند بدون درد است و برای بی درد شدن تزریق از کرم های بی حسی روی موضع مورد نظر استفاده می شود. به جز بی درد بودن بعضی افراد گفته اند که بعد از تزریق دچار حس عجیبی شده اند.

مدت زمان انجام کربوکسی تراپی

این روش بسیار ساده است و کل فرایند تزریق بیش از پانزده تا سی دقیقه به طول نمی انجامد که برای افراد با مشغله های زیاد خبر خوبی است.

اغلب افراد برای بهبودی کامل به هفت تا ده جلسه درمان نیاز دارند. البته تمام فعالیت های معمول از سر گرفته می شوند زیرا این روش ریکاوری ندارد.

آماده شدن برای کربوکسی تراپی

آمادگی این روش هیچ نکته به خصوصی ندارد ولی با توجه به شرایط شما ممکن است پزشک مواردی را به شما گوشزد نماید.

نحوه اثر کربوکسی تراپی

علت به وجود آمدن سلولیت، ترک بدن و سیاهی اطراف چشم به علت کاهش خونرسانی به بافت های مختلف بدن است. سلول های بدن دی اکسید کربن را به عنوان ماده اضافی دفع می کنند. سلولهای قرمز، اکسیژن را از شش ها می گیرند و در خون به بافت ها حمل می کنند و دی اکسید کربن اضافی را از بافت گرفته و توسط شش ها این گاز خارج می شود.

پزشک با تزریق دی اکسید کربن می تواند خونرسانی به یک منطقه را افزایش دهد که موجب افزایش سرعت رسیدن گلبولهای قرمز  به محل می شود و با رسیدن آنها به منطقه جریان خون افزایش می یابد که موجب بهبود کشش پوست و این موارد موجب کاهش حلقه سیاه زیر چشم و تغییر پیگمانت به حالت عادی و سالم می شود.

تاثیر کربوکسی تراپی روی ترک بدن:

ترک بدن که روی پوست ایجاد می شود به علت کمبود کلاژن است و کربوکسی تراپی کلاژن جدید ایجاد می کند که عمق پوست را افزایش می دهد و ظاهر آن را بهبود می بخشد.

تاثیر کربوکسی تراپی روی سلولیت:

دی اکسید کربن هم چنین می تواند به سلولهای چربی تزریق شود که موجب از هم پاشیدن سلول چربی و محو آن می شود. سلولیت هنگامی تشکیل می شود که چربی در پوست انباشته می شود و تحقیقات مختلفی در مورد تاثیر کروبکسی تراپی روی درمان سلولیت وجود دارد.

حلقه زیر چشم:

حلقه سیاهی که اطراف چشم به وجود می آید اغلب به علت کم بودن خونرسانی به بافت است. تزریق دی اکسید کربن به بافت سبب افزایش خونرسانی و تغییر پیگمانت مایل به آبی به پیگمانت سالم و سرخ و سفید می شود.

آلوپسیا:

آلوپسیا که نوعی ریزش مو است که می تواند در مناطق گسترده یا به صورت پراکنده رخ دهید نیز می تواند به علت کاهش خونرسانی رخ دهد و به همین علت کربوکسی تراپی در درمان این عارضه نیز موثر است.

کربوکسی تراپی

عوارض جانبی انجام کربوکسی تراپی:

این روش تقریبا هیچ عارضه جانبی به همراه ندارد و ممکن است بعضی افراد دچار کبودی در محل وارد شدن سوزن شوند، به خصوص در پاها و بازو ولی در کمتر از یک هفته این علائم برطرف می شود.

افرادی که از این روش برای درمان سلولیت بهره می گیرند برای ۲۴ ساعت نباید در آب فرو روند و از فعالیت هایی مثل شنا یا جکوزی برای یک روز خودداری نمایند.

کربوکسی تراپی

موارد مورد انتظار از انجام کربوکسی تراپی:

ممکن است در درمان اسکارهای ناشی از ترک بدن کمی احساس خارش کنید که طبیعی است و طی پنج دقیق رفع می شود. این روش درد ندارد زیرا محل اسکار فاقد سلول های عصبی است.

در درمان سلولیت و چربی های انباشته ممکن است کمی احساس فشار کنید که مشابه احساسی است که ممکن است هنگام گرفتن تست فشار خون به شما دست دهد.

پس از تزریق به مدت ۲۴ ساعت محل تزریق گرم خواهد ماند که به علت اثر گذاری گاز است و نشان دهنده افزایش جریان خون می باشد. بلافاصله پس از تزریق می توانید به فعالیت های نرمال و طبیعی خود بازگردید.

جهت مشاوره همین حالا تماس بگیرید.

صفحه اینستاگرام ما را دنبال کنید.

tehrannovin.clinic@