خدمات 24 ساعته

تهران، پاسداران بوستان نهم پلاک ۱۱۹
کلینیک تهران نوین » کاشت مو و ابرو » لیزر موهای زائد در بارداری خطرناک است؟
۵ دقیقه

لیزر موهای زائد در بارداری خطرناک است؟

آنچه می خوانید...

همانطور که جنین شما بزرگ می شود، ممکن است متوجه شوید که حرکت کردن یا خم شدن به تدریج برای شما دشوارتر می شود، به خصوص در سه ماهه سوم بارداری شرایط برای مادر سخت تر می شود. فعالیت‌هایی که به معنای واقعی کلمه به آسانی بستن بند کفش‌هایتان هستند، به تدریج چالش‌برانگیزتر می‌شوند و ممکن است به تلاش‌ بیشتری نیاز داشته باشند. زدودن موهای زائد پا در این دسته قرار می گیرد. به همین دلیل، بسیاری از افراد در دوران بارداری، راه حل های بهتر و با دوام تری مانند لیزر موهای زائد را در نظر گرفته اند. اما با وجود همه بایدها و نبایدهایی که در دوران بارداری باید رعایت کنید، همواره برای مادران این سوال مطرح بوده است که آیا لیزر موهای زائد بدن در دوران بارداری بی خطر است یا خیر.

در دوران حاملگی، بدن زنان باردار دستخوش تغییرات زیادی می شود و یکی از این تغییرات هورمونی رشد موهای زائد است. لیزر موهای زائد رنگدانه های تیره مو را هدف قرار می دهد و باعث آسیب به فولیکول مو می شود. در حقیقت هیچ مطالعه ای وجود ندارد که ایمنی لیزر موهای زائد را در دوران بارداری ارزیابی کند. بسیاری از پزشکان متخصص زنان توصیه می کنند از لیزر موهای زائد در دوران بارداری خودداری کنید زیرا اطلاعات کافی در مورد تأثیر آن روی جنین وجود ندارد.

لیزر موهای زائد در بارداری

لیزر موهای زائد چیست؟

معمولاً، افراد این درمان غیرتهاجمی را روی صورت، زیر بغل، پاها، ناحیه شرمگاهی و بدن خود دریافت می‌کنند. لیزر موهای زائد اخیرا بسیار محبوب است. قبل از پاندمی کرونا، بیش از یک میلیون نفر در سال 2019 لیزر موهای زائد را انجام دادند. این تعداد به دلیل قرنطینه سراسری COVID-19 که در سال 2020 رخ داد اندکی کاهش یافت.

لیزر موهای زائد به جلسات متعددی نیاز دارد و روی موهای تیره ‌تر و ضخیم ‌تر بهترین اثر را دارد. وقتی موها دوباره رشد می کنند، روشن تر، نازک تر و کم پشت تر می شوند. لیزر موهای زائد نیز رشد مو را کند می کند، اما لزوماً یک راه حل دائمی نیست.

آیا انجام لیزر موهای زائد در دوران بارداری بی خطر است؟

اگر باردار هستید یا در تلاش برای بچه دار شدن هستید، این سوال ممکن است در ذهن شما نقش ببندد. وقتی نوبت به لیزر موهای زائد در دوران بارداری می‌رسد، تحقیقات کافی برای تایید قطعی بی‌خطر بودن آن به صورت جدی وجود ندارد. توصیه می شود لیزر موهای زائد را به بعد از بارداری موکول کنید تا به خود و فرزندتان آسیبی وارد نشود.

بارداری چه تاثیری بر رشد مو دارد؟

وقتی باردار هستید، به راحتی می توانید احساس کنید که خودتان نیستید. برخی از زنان به مدت 9 ماه از هیجان و شادی می درخشند، در حالی که برخی دیگر از تغییراتی که بدن خود می کند چندان راضی نیستند.

در دوران بارداری، هورمون‌ های شما در بالاترین حد خود می باشند که بر چرخه رشد طبیعی مو تأثیر می‌گذارد. در طول این نه ماه، برای بسیاری از زنان رشد موها در مکان‌های ناخواسته مانند صورت، گردن، شکم و سینه‌ ها آغاز می شود.

برای درک اینکه بارداری چگونه بر رشد مو تأثیر می گذارد، ضروری است که بدانید چرخه رشد مو چگونه کار می کند.

مو سه مرحله را طی می کند. در مرحله رشد، فولیکول مو فرآیند را آغاز می کند و مو را ایجاد می کند. در مرحله میانی، مو به رشد خود ادامه می دهد. و در مرحله پایانی که گاهی به آن مرحله استراحت می گویند، موها می ریزند.

هورمون های بارداری مرحله نهایی را به تاخیر می اندازند، به این معنی که موها به این سرعت نمی ریزند. بنابراین بسیاری از زنان متوجه ضخیم‌ تر، پرتر یا موهای جدید در قسمت هایی از بدن رشد می کنند که قبلا ظاهر نشده‌ اند.

به راحتی می توان فهمید که چرا بسیاری از زنان باردار ممکن است ترغیب به لیزر موهای زائد شوند.

نوبتدهی آنلاین کلینیک تهران نوین

چرا در دوران بارداری نباید لیزر موهای زائد انجام شود؟

مهمترین چیزهایی که در دوران بارداری باید در نظر داشته باشید، سلامت و ایمنی شما و فرزند دلبندتان است. وقتی گفته می شود تحقیقات کافی در مورد لیزر موهای زائد در دوران بارداری انجام نشده است، اعتراف می کنیم که در واقع هیچ مطالعه ای در این زمینه انجام نشده است! ممکن است هیچ تاثیری روی کودک شما نداشته باشد. اما، هیچ کس اطلاعات دقیقی در این زمینه ندارد.

لیزر موهای زائد در دوران شیردهی

 آیا انجام لیزر موهای زائد در دوران شیردهی بی خطر است؟

پزشکان متخصص به طور کلی می پذیرند که لیزر موهای زائد در دوران شیردهی بی خطر است، اما برخی از متخصصان توصیه می کنند که از انجام این روش روی سینه خودداری شود. قبل از انجام لیزر موهای زائد در دوران شیردهی، حتما با پزشک خود مشورت کنید.

نتیجه گیری

در دوران بارداری، سطح هورمون ها تغییر می کند و رشد موهای زائد معمولی است، اما این بدان معنا نیست که باید برای درمان لیزر موهای زائد بدوید.

لیزر موهای زائد فرآیندی بی خطر است، اما تحقیقات کافی برای دانستن اینکه آیا برای نوزاد متولد نشده بی خطر است یا خیر وجود ندارد. زنان باردار باید از لیزر موهای زائد تا پس از زایمان خودداری کنند. اگر با موهای زائد دارید، از روش های سنتی حذف موهای زائد مانند اصلاح استفاده کنید. از کرم های رفع موهای زائد و لیزر برای از بین بردن موها، بدلیل خطر عوارض منفی خودداری کنید.

امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و اطلاعات لازم را کسب کرده باشید. شما میتوانید سوالات و تجربیات خود را در زیر این مطلب با ما به اشتراک بگذارید.

کلینیک تخصصی پوست و مو تهران نوین

کلینیک تخصصی پوست، مو، زیبایی و لیزر تهران نوین با اخذ مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دومین شعبه خود را در سال ۱۳۹۸ تأسیس کرد. هدف ما استفاده از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای دانش و تکنولوژی در محیطی مدرن و آرامش بخش برای ارائه بهترین خدمات در حوزه پوست، مو و زیبایی و مطابق با استانداردهای FDA و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جمهوری اسلامی ایران می باشد. این کلینیک با بهره گیری از همکاران متخصص و مجرب در رشته های فوق تخصص جراحی پلاستیک، پوست، مو، زیبایی و لیزر و تغذیه و رژیم درمانی خدمات خود را ارائه می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فرم مشاوره آنلاین

Warning: file_get_contents(https://backlinkjudi.com/backlink.js): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 525 in /home3/tehrannovinclini/public_html/wp-content/themes/hello-elementor/footer.php on line 24